Een klacht indienen
Bezwaar of klacht?
U maakt bezwaar tegen een beslissing van DUO. Bijvoorbeeld als uw aanvraag is afgewezen.
U dient een klacht in over de dienstverlening van DUO. Bijvoorbeeld als u verkeerde informatie hebt gekregen. Of als u niet netjes bent behandeld door een medewerker. U kunt geen klacht indienen over iets van langer dan 1 jaar geleden. U kunt wel namens iemand anders een klacht indienen. Daarvoor is geen machtiging nodig.
Neem eerst contact op
Neem alstublieft eerst contact met ons op voordat u bezwaar maakt of een klacht indient. Misschien kunnen we het probleem direct oplossen.
Wat moet u doen?
- Vul bij voorkeur het klachtenformulier in. Maar een brief sturen mag ook. Geef zo duidelijk mogelijk aan wat er is gebeurd en waarom u ontevreden bent. Vermeld als het kan de datum, het tijdstip en de naam van de medewerker die u geholpen heeft.
- Stuur uw klachtbrief naar:
Klachtenfunctionaris DUO
Antwoordnummer 392
9700 VB Groningen
Een postzegel is niet nodig.
Hoe gaat het verder?
- Een onafhankelijke klachtenfunctionaris neemt telefonisch contact met u op, of stuurt u een ontvangstbevestiging.
- De klachtenfunctionaris verzamelt informatie en informeert de betrokken partijen. U krijgt binnen 4 weken telefonisch of schriftelijk bericht over de uitkomst van het onderzoek.
- Bent u niet tevreden over de manier waarop DUO uw klacht heeft afgehandeld? Dan kunt u de Nationale ombudsman Link opent externe pagina vragen uw klacht te onderzoeken.